söndag 27 april 2014

Helgens bravader!

Sköna helgen lider mot sitt slut...

       

I helgen har vi haft trädgårdsmässa här i Umeå. Mycket fint att titta på och mycket fina blommor att köpa med sig hem! Även denna mässa hade en balkongutställning där besökarna fick rösta fram sin favorit! 
      
Min favorit var " blå elds" balkong! 

      
(Bilder från vk.se)

Väl hemma planterade jag lite " vårfint" i krukan vid entre'n. Jag har hunnit rensa ur alla rabatter och sonen har krattat gräsmattan, nu ska jag snart ta mig an att rensa ut i växthuset och skura det från topp till tå! Trädgårdsnerven i mig skriker att få börja gräva, plantera, ansa, klippa, och skapa nytt....:) en hel odlingssäsong framför mig....så galet trevligt! 

     
//Katarina

1 kommentar:

Lollo sa...

Vad fint du gjort i krukan. Tipsa mig så får jag härma :-) Så duktig du är!!!