torsdag 31 juli 2014

Att ha varit en sväng och tillbaka ....

Mannen och jag åkte själva till sommarhuset för att rensa ut gammalt skräp och möbler som vi inte behöver. vi hade också som uppdrag att hämta igen Fiffi....vår gråa fina kattjej som inte ville åka med hem för en vecka sedan! Fiffi har levt uteliv i Innansjön och var glad och mycket kurrig då vi dök upp igår! Det blev några skrotlass till återvinningen! 

Nu är vi hemma i staden igen och hos våra två grabbar! Ibland är det skönt att få vila sig från barnen för att sedan bli lycklig när man har dem hos sig igen! 

I tisdags besökte jag PMU second hand i Umeå. Ett populärt tillhåll för secondhand nördar...! 
Där fyndade jag 4st helt oanvända syltburkar, bra så här inför bärsäsongen,  en fin pressglasskål på fot samt en galet fin lampfot i svarvat trä! Ynka 70 kr betalade jag för den godingen! En ny skärm och sedan är lampan Fit igen.....super! 

                          


                           

Trädgården växer så det knakar, solen och värmen har verkligen fått trädgården att gå i spinn!  Den fina hortensian på bordet bara blommar och blommar....så tacksamt och fint! 

        
Bakom spaljen på altan ställde jag planteringsbordet, här finns det kryddor och två myrtenträd! 

                                       


                                
På trappen blommar morsdagsrosen som övervintrat i kökslandet fint. Lavendeln till höger står i startgroparna med sin blomning, det har tagit förfärligt lång tid för blommorna att titta fram. 

                                 
Vid vår entré har jag ställt symaskinsbordet. Zinkhink med murgröna och vit pelargon samt en liten rugge med lammöron bildar ett fint blickfång! 

        
Trevlig kväll! //Katarina 

Inga kommentarer: