onsdag 16 juli 2014

Före och Efter i trädgården!

Vill visa er några bilder då pergolabygget nu är klart! Det känns så bra och det tycker även mannen som är lite less på mina trädgårdsideer....! 

       
Så här såg utsikten tidigare  ut från vår uteplats i våras! Gräsmattan pryddes av en jordhög som legat till sig alldeles för länge på gården! 

                                   
Pergolabygget är påbörjat.......

       
Så här blev resultatet.....:) en stor odlingslåda, en pergolagång samt spaljé. Grusgången löper från garaget och sedan vidare förbi växthuset och avslutas vid lekstugan. Nu hänger trädgården ihop på ett bättre sätt. 


       
Entrén till trädgården har blivit tydligare markerad genom spaljéerna. Till höger är den nya solrabatten i böljande form. 

       
Rabatten kommer att gå i blått, vitt, grönt och några inslag av rosa. Jag har fyllt rabatten med funkia, kattmynta, kransveronika, aklejruta, digitalis, vit ros, klematis. Just nu ser rabatten rufsig och tufsig ut men den tar sig på några veckor. 

                             
Digitalis eller fingeborgsblomman lutar mot spaljen, en riktig skönhet! 

       
På uteplatsen har jag en blå hortensia som blir finare och  finare. Stor lykta och ljus från Jysk. 

//Katarina 

1 kommentar:

Anonym sa...

Superfint. Jag måste nog hitta på mer saker i min trädgård nu då jag sett detta =)

mittlillabo