fredag 20 mars 2015

Stora badrummet

Hej 

Jag och lilla Nils är fortfarande hemma och sjuka, jag är nu inne på dag 17....påbörjade penicillinbehandling igår pga bihåleinflammation och håller nu tummarna att det hjälper. Tänk vad viktigt vår hälsa är, när man är sjuk så har man bara en tanke, att få bli frisk!  Men när man är frisk så tar man hälsan ofta för givet...den triviala  människan...!

Titta in i vårt stora badrum.
Jag fick en förfrågan förra veckan om fler bilder från vårt stora badrum. Vi byggde badrummet ca år 2004. Av en hall och ett tidigare pannrum blev det nu ett stort badrum men rum för tvättmaskin, dusch, bad, två tvättställ....är så galet praktiskt då alla vill vara i badrummet samtidigt samt en toastol. 

Vi valde en ganska neutral bas av beige 12x12 golvklinker, lite buckligt som var på tapeten på den tiden. På väggarna satt vi upp både ett vitt blankt vågigt kakel, mosaikplatta med lite pärlemorskimmer och målad väv på vissa väggar. 

Jag är ff nöjd med det vita kaklet och mosaiken på väggarna men hade idag valt ett annat golvklinker då jag tycker att det vi har är alldeles för gult i färgen.

Nu står vi inför att uppdatera badrummet en aning då åren gått...Vi har redan bytt badkar till detta fina med tassar och ska sedan måla om de målade väggarna samt byta ut handfaten till nya med förvaring under. Det ska bli kul att uppdatera!

      


      
En praktisk avsats där man kan förvara saker.

      
Härliga väldoftande doftljus från Rituals.

      
Glasbetongväggen där duschen finns gömd bakom.

      
Här ser man golvklinkret lite närmare.

      
Här är den målade väven som har ngn slags cappuccinofärg men enkla handdukskrokar från IKEA.

//Katarina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, jag tackar för titten och att du hörsammade min förfrågan. Har själv börjat samla saker till vårt nya badrum, hittade en riktig gammal lavoar som vi köpt ett Ikea-tvättställ till och hur duschen ska se ut vet vi också efter ett hotell-besök. Tack igen tror också på ljusare väggar, kommer passa bra till kaklet.
Elisabeth

Blogger sa...

You might be qualified for a complimentary $350 Ikea Gift Card.