söndag 10 maj 2015

att ha återvänt ....

halloj sköna söndag

jag har befunnit mig i sängläge i 1,5 dygn med en grym magsjuka som härjat i min kropp....fyy.

jag är på benen idag men känner mig grymt orkeslös...jag som hade så många planer för den här helgen...rensa rabatterna, kratta gräsmattan, vara ute i friska luften....nåja, det får bli en annan dag helt enkelt. igår hade vi återträff med alla 9:or som gick ut 1985. jag hade sett fram emot att träffa alla igen och få höra hur alla har det i livet. Men det blev ju inget av detta för mig som ni förstår. 

Äntligen
Jag har länge suktat efter Tine K s svarta lämpskärm. Äntligen har den kommit och fått sin plats i vardagsrummet. så fint det blev, nöööjd!


      

Vid delningen av min farmors saker hittade vi den här fina grammofonen i källaren. Den är liten och otroligt fin så jag kunde inte motstå den trots att vi inte riktigt har plats. 

      
Om man öppnar luckan finns grammofonen och ett skivställ. Jag ska fylla skivstället med gamla stenkakor som jag fått med. Tyvärr så fungerar den inte men det går kanske att fixa. 

      

fin keramikfigur från farmor. 
      
Nämen hur vore det om man skulle festa till det med ett glas Resorb....urk!
/Katarina

Inga kommentarer: