tisdag 28 juli 2015

Äntligen en solig kväll

Efter dagar av regn och rusk ville solen helt plötsligt visa sig...men ååååå, så skönt det blev. Rent av sommar för en stund! I morgon ska det visst mulna på igen. Vi befinner oss fortfarande i sommarhuset i Innansjön och har det gott. Vi har grejat på och varit lite praktiska, monterat lampor, flyttat möbler, städat sorterat och kört iväg sopor till återvinningen. Vi har också hunnit äta o dricka lite gott...det är ju ändå semester! 
                                     
Idag svängde jag ihop en räksallad med kokt färskpotatis som jag hällde en vinegrett över gjord på olivolja, dijonsenap, rödlök och vinäger....mums så gott. 

       
idag hittade jag de här fina fynden på returstationen, de har en "varsågod" hörna där man kan plocka för sig eller lämna saker som någon annan kan ha glödje av. en fin kaffeburk och en intakt blomkruka från rörstrand med fat....oh my....!

                                     
lilla grå bordet som jag slipade och målade för två somrar sedan. Nya porslinsknoppar fick det också!

                                     
Den lille blå vagnen som jag fortfarande är glad över. rymmer det mesta man behöver i köket. olivolja, vinäger, chiliflagor, citron och rödlök....

                                     
skolplancher...

      
Vårt kök i sommarhuset bytte vi  för två år sedan. köket kommer från IKEA, den vita hyllan har Daniel gjort på slöljden en gång i tiden...som nu fick komma till heders i köket. lampor från Clas Ohlssons. 

      
 Så här fin utsikt har vi idag, sol och värme, den stora Göksjön glittrar i bakgrunden. //Katarina

Inga kommentarer: