tisdag 14 juli 2015

Trädgårdsfeber.....


Jag har fått en överdos av trädgårdsinspiration efter besöket på Zetas trädgård och sedan hos Charlotte med bloggen Gardenflow, finare visningsträdgård får man leta efter. 

 När jag kom hem såg jag att det fanns en del att ta tag i, om man så säger......Jag har legat i sedan förra veckan och befunnit mig i rabatterna och bökat runt... Jag passade på att gödla med hästgödsel från ett stall i närheten, jag har flyttat, tagit bort, strukturerat om plantor för att nu landat i någon slags känsla av ...dethärkannogblibra...😀

Nu väntar jag på att solen och värmen ska titta fram så att alla perenner får sig en skjuts. 

I morgon åker vi till sommarhuset och får fint främmande! hela huset fullt med trevliga människor, sånt gillar man  ju! vi hoppas på sol o värme så att vi kan bada, sola, fiska, köra 4-hjuling och gå promenader! kanske sitta ute och äta en god middag också, det vore ju trevligt!

 
       
     Framsidan har fått sig en uppfrächning då jag jobbat bort ogräs mellan plattorna, perennarabatten har fått nya kompisar, höstanemoner, silverax, vit rudbeckia, alunrot. 
                          
     
 En otroligt fin perenn är denna Aklejruta som blir 2m hög och blommar skirt. bladen skiftar i grön och lila/svart! otroligt fina och dekorativa.

Denna goding är en Alunrot, "Midnight rose" som har fina rosa strimmor i bladen, otroligt fina. 

//Katarina
                        
     

Inga kommentarer: