lördag 18 juni 2011

Trädgårdsbestyr!

Härliga lördag!

Idag har det varit en kreativ trädgårdsdag! Vi har haft en "grande" jordhög mitt på tomten i två år....idag tog vi itu med den och grävde ut den och sådde gräsfrön, oj så skönt att få det gjort och vilken stoooor gräsmatta vi fick!

Alla rabatter växer så det knakar! Det känns som att det är svårt att hinna med att njuta av allt! Visar några bilder från trädgården som den ser ut idag!


Underbara alliumlökar i full blom!




Röd pion snygg mot den rödbladiga smällspirean!




Min barrväxtplantering! Det lilla trädet är en sibirisk hänglärk och det planterade jag för två år sedan!




Senaste inköpet är det lilla silvergrå trädet, det är en pil,,,av ngt slag. Blir jättefin med åren och kronan blir stor och rund.





Vy från vår framsida, vi har lagt skiffer vid entrén och grus på uppfarten. Den upphöjda planteringen är en skuggrabatt. De två träden är purpurapel som tyvärr mår dåligt, vi får se om de överlever sommaren...:(




Vår lilla utemöbel där vi sitter och myser och dricker kaffe på mornarna!




Bordet har vi gjort av ett gammalt symaskinsunderrede.
Ha en härlig helg!


/Katarina

3 kommentarer:

anna sa...

Fint!

Anonym sa...

Jag tar gärna lite skott om det finns över, men när är det bäst att göra det, nu står ju allt i full blom och då ska man väl inte peta i rabatterna eller?
mittlillabo

Vitfärg och Kompost sa...

Jovisst är det alltid bäst att plantera försommar och höst men jag är lite grym....är det soligt o varmt får du vattna som en tok men det brukar gå bra1
/katarina