torsdag 4 oktober 2012

Det går framåt......minsann

Garagebygge.....
Vi bygger som sagt var ett nytt garage....eller närmare bestämt några duktiga snickare bygger åt oss. Vi bor på ett område från -60 talet så det finns inte så mycket utrymme mellan huset vilket har inneburit att vi fått lov att ställa det nya garaget och huset lite omlott för att få en meter till tomtgränsen. Oj, jag vet inte hur mycket strul det varit med bygglov och centimetrar  hit och dit, ett tag tappade vi faktiskt all ork på grund av allt strul.  Idag har snickarna börjat resa carporten, det går undan och är så roligt att se hur garaget växer fram mer och mer.....det blir bra det här! Hela garaget är grundmålat redan, vilket känns mycket bra, vi får måla garaget med den rätta färgen till våren.

Carporttak påväg att byggas, äntligen ska vi byta ut fasaden som är brun till annan typ av ribb och måla väggen i samma färg som övriga huset. Vårt hus har varit tvåfärgat flera år då vi väntat på att bygga garaget.

Garagefasaden sett från vår altan. Garaget består av garagedel, hobbyrum/gästrum och ett förråd.


Här ser man passagen mellan huset och garaget samt att det går ca en meter omlott.

Skobekymmer.......!
Jag har skobekymmer....stora problem alltså....:) Jag köpte dessa finingar från Din sko, bruna fina i nubukskinn. Men nu börjar jag bli lite tveksam....brunt är ju sisådär lätt att kombinera med kläder...och jag som älskar svart och grått. Skorna är också väldigt tajta på benen vilket kanske kommer att innebära att dragkedjan kommer att gå sönder ganska fort......oj, jag vet inte hur jag ska göra, får nog sova på saken... Sov så sött //Katarina


1 kommentar:

Maria K sa...

Släkten verkar sköta sig=)
Bruna stövlar är snyggt! men vad vet jag som lämanade igen läckraste byxorna i stan;)