måndag 18 augusti 2014

Första arbetsdagen avklarad!

Nu har jag gjort första dagen på mitt nya jobb i en annan kommun! Jobbet innebär längre pendling varje dag, utökat ansvar och högre press på mig, men förhoppningsvis ett arbete som är stimulerande, kreativt och utvecklande! Alla var supertrevliga och välkomnande så det känns ju lovande! Tänk vad viktigt det är att man tar emot och välkomnar de som är nya, det gör ju att allt går enklare och att man slappnar av och vågar vara sig själv! 

I Helgen har vi varit i sommarhuset och ätit gott, plockat finfina blåbär och hallon som nu är paketerade och infrysta! Lilla Nils har åkt fyrhjuling i parti och minut och njuter och tjuter av glädje när han får åka! 


Hemma i huset är vi klara med pergolan och rabatten som jag mycket engagerat....planterade då det var som varmast....( inte så bra)....börjar äntligen ta sig! Det finns hopp! Pergolan.....nöjd,nöjd,nöjd....!

Altanen den fina, mysig ljusslinga i rött och gult från ikea slingrar ovanpå den japanska spaljen! 
//Katarina

1 kommentar:

Lollo sa...

Så fint ni har det i trädgården! Mm, jätteviktigt som du skriver med välkomnandet. Hoppas vi hörs inom snar framtid så jag får höra mer.