söndag 15 mars 2015

Altanspekulationer

Så härligt väder vi haft idag! Solen skiner och snön smälter, våren är i antågande även här i Norrland.

Nu börjar min hjärna gå igång på trädgårdstankar och ev sommarprojekt! Vad vill jag göra, vad orkar jag göra. Hur såg rabatterna ut och vilka perenner ska jag nu gräva om och flytta hit och dit....? Ja, ni förstår att jag har fullt upp....! Här i norr finns det fortfarande snö i trädgården så vi får vänta några veckor innan vi kan börja räfsa gräsmattan! 

Förra året byggde min fina man en pergola och spaljéer i trädgården! Den stora altanen blev mera ombonad och trevlig. Jag är lite sugen på att ha en stor blomlåda med spaljé som ska fungera som en vägg mellan altan och garaget, blomlådan ska stå på altanen, där kan man plantera kryddor eller fina svajande gräs. Hittade några fina bilder som får ligga till grund för min inspiration!

//Katarina 


Vår trädgård med fina spaljéer. Nysådd gräsmatta och nyplanterade perenner. 

Mysigt skyddande hörn på altanen. Sittplats för de yngsta. 

En låda i denhär modellen skulle fungera flott! 
Men den här snyggingen skulle kanske bidra med ett lättare uttryck! Lättare att flytta runt vid behov! 

Fin insirationsbild, snyggt med spaljé och odlingslådor. Närodlat......! 

Inga kommentarer: