måndag 25 januari 2016

Färg eller inte....

Håller mig hemma idag då jag fått en förkylning på halsen...känns hur trist som helst, men vad gör man? Jag gör avkok på ingefära och spetsar med honung och andra nyttigheter...det måste ju bara hjälpa eller hur...? 

Vardagsrummet
Den här fina äkta mattan ärvde jag från farmor när hon gick bort för snart ett år sedan. Den är fantastisk i färgerna, mjuk och fin. Storleken är väl tilltagen och det funkar bra i vårt rum tillsammans med vår jättesoffa. Fint när mattan får rama in soffan och bordet. 

Jag gillar verkligen avskalade miljöer med vitt och svart men oftast blir det inte så när jag själv ska inreda i vårt hem. Då blir det gärna färg och ganska mycket prylar...ljuslyktor och blommor. 

Katten Frida vilar som prinsessan på ärten...  

                         

 Fina kuddar från Spira, Stig Lindberg kudden har jag sytt. Färgerna och mönstret skapar liv i soffans mörka bas.
                                    

Fina korallen i rosa och vitt. Den skapar en fin och lyxig känsla tillsammans med mässing!

                                    

                                    
Ha en skön dag! Nu en ytterligare kopp te för mig del..//Katarina

Inga kommentarer: