lördag 6 februari 2016

Att vara med i Morgontidningen...

Godmorgon! Äntligen helg och ledighet. Ute har det börjat blåsa upp och snön yr.....

Vi steg upp i morse med en aning förväntan och spänning då vårt hem är med i ett inredningsreportage i Västerbottens kuriren. Det har varit några veckors väntan på publicering men nu är det äntligen dags. 

Superfint reportage, både i tidningen och på webben av proffsig journalist och fotograf. Det ser ju trevligt ut hos "de där Häggströms".....:)

Reportaget

Läs mer på VK.se

                                

        

        

        
//Katarina

2 kommentarer:

ewa sa...

Hej! i höstas fyndade jag ett avlångt litet bord,påminner om ditt.Jag tänkte också lägga marocanskt kakel.Skulle bli så glad om du ville beskriva hur du gått till väga.Vilket smakfull stil du har,helt i min smak.

Vitfärg och Kompost sa...

Hej Eva! Kul att du gillar min stil!
Jag slipade upp bordet och sedan målarträttade jag det. Sedan målade jag det i svart vattenbaserad färg halvmatt. Vi kapade till plattorna så att mönstret blev centrerat och limmade sedan fast dem direkt på skivan med sättlim. Limmet fick torka och sedan så behandlade jag kakelplattorna med kakelolja från färgaffären för att täppa till porerna i plattan, den står emot smuts och fukt bättre på så¨vis.
Lycka till med ditt projekt !